Bainbridge island

3 juli 2016 - Bainbridge Island, Washington, Verenigde Staten

Vandaag weer Seattle in met de auto. Eerst op zoek naar een grote campingwinkel. Maar de TomTom deed het niet erg goed. Viel steeds uit dus het duurde even voor we het gevonden hadden. Is blijkbaar de winkel geweest waar Dan gewerkt heeft dan wel de fietsen voor heeft gemaakt. In de winkel is zelfs een hele klimwand voor de kinderen. En klokken met diverse avontuurlijke plekken in de wereld om naar toe te gaan waaronder.... (zie foto)

In de winkel zelf hadden ze natuurlijk alles voor kamperen in de wildernis.

Daarna snel door naar de Ferry om met Jay, Arine en haar dochter Josje naar het eiland Bainbridge te gaan. Zij waren daar al. Maar de TomTom liet ons weer in de steek en daarna vonden we geen parkeerplaats aan de kust. Uiteindelijk kwamen we er achter dat 100 meter landinwaarts er voldoende waren!  Ferry niet gehaald en moesten een uur wachten. Daarom maar even naar het architectonisch mooi ontworpen gebouw gegaan dat is ontworpen door Architect Koolhaas en in gebruik is als bibliotheek. Veel glas en mooie lichtinvallen.

Nu wel op tijd voor de boot. Leuke overtocht van ongeveer 45 minuten met mooi zicht over Seattle. Het eiland zelf was al helemaal in de stemming voor Independance day. Eten en drinken en bands op straat. Verder toeristische winkels en een mooie haven. Daar ontmoetten we Jay,Arine en Josje eindelijk. Uiteindelijk pas om 9 uur thuis dus maar snel Chinees gehaald.