Independance day

4 juli 2016 - Burien, Washington, Verenigde Staten

Op Independance day heeft elke Amerikaan vrij. Hoewel de vuilnismannen gewoon werken en sommige winkels wel open zijn. Meestal gaat men als familie/vrienden naar het park/strand etc. Om te picknicken en om in de avond naar het vuurwerk te kijken.

Tineke, mijn moeder en ik hebben een autotocht gemaakt langs de kust van west Seattle. Vorige huis van Jay gezien. Even langs het strand gelopen waar al veel families verzameld waren om te gaan barbecueën en natuurlijk ook naar Starbucks voor koffie met muffin.

Iemand sprak ons aan omdat ze ons kon verstaan. Zij kwam uit zuid Afrika.

Rond 18 uur kwamen Jay,Dan, Arine, Josje, Alex met vrouw en  twee kinderen, broer van Dan en vrouw naar ons huis om samen hotdogs, hamburgers te eten en naar het vuurwerk te kijken. Eerst gingen we naar beneden naar de kustweg waar een straatfeest aan de gang was. Men had een band en verder stond iedereen op straat met drank. Toen het donker werd konden we vanaf het balkon goed het vuurwerk zien dat vanaf een boot of vanaf diverse plaatsen aan het meer werd afgestoken. Mooier en groter dan bij ons en het duurde uren.

Daarna snel opruimen omdat Roland, Mary, Rosemary en Willem om half 5 in de ochtend zouden vertrekken om hun vlucht te halen. Wij zelf kunnen het gelukkig rustiger aan doen om terug naar  Vancouver  te gaan.

1. Els:
    5 juli 2016
    Leuk om dat allemaal mee te maken met de hele familie bij elkaar. En vooral ook zo'n groot vuurwerk lijkt me weer fantastisch.
  2. Inez Brusse:
    5 juli 2016
    Weer eens wat anders ... Vuurwerk op 4 juli.
  3. Margot:
    7 juli 2016
    Wat leuk om zo het echte Amerika te zien (inclusief zeemeerminnen =O)!